اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

گزارش پشت صحنه| «بدون توقف» با سردار نقدی/ پاسخ به سوالات جوانان درباره سپاه پاسداران

سردار«محمدرضا نقدی» مهمان «بدون توقف» است و قرار است به شبهات و سوال‌های ۵ مهمان درباره عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ دهد. او که تا الان در اتاق پشتی که مخصوص مهمان هاست، بوده به همراه چند نفر به استودیو می‌آید تا برای قرار گرفتن در مقابل دوربین آماده شود.

گزارش پشت صحنه| «بدون توقف» با سردار نقدی/ پاسخ به سوالات جوانان درباره سپاه پاسداران

** خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: این روزها تلویزیون علاوه بر آثار نمایشی، برنامه های گفت‌وگومحور فراوانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است که هر کدام بنا به موضوع و ساختاری که دارند به شبهات و سوال های جوان ها پاسخ می دهند.

یکی از این برنامه ها «بدون توقف» است. برنامه ای که مدتی است از شبکه سه سیما بروی آنتن می‌رود و با دعوت از کارشناسان و علاقه مندان به حوزه های مختلف سعی دارد تا پرسش های مهم و دغدغه های ذهنی مخاطبان را پاسخ گوید.

 در روزی که بنا بود سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مهمان در این برنامه حضور داشته باشد، سری به پشت صحنه «بدون توقف» زدیم.

 

** استودیویی واقع در مرکز خرید پادگان ۰۶

مرکز خرید ۰۶ یکی از مراکز قدیمی خرید است که اهالی خیابان پاسداران به خوبی آن را می شناسند. اما از خرداد ماه سال جاری شهرداری تهران پروژه بوستان شدن این مرکز خرید را کلید زد. در هر صورت برای اینکه بدانیم در پشت صحنه برنامه «بدون توقف» امروز چه می گذرد باید به همان مرکز خرید پادگان ۰۶ واقع در چهار راه پاسداران برویم.

 

** مواد ضدعفونی کننده روی میز ورودی

دقیقا روبروی در ورودی پارکینگ سوله ای قرار دارد. باید از در بزرگ آهنی عبور کرده و بعد از عبور از چند پله رو به پایین وارد محوطه استودیوی برنامه شوید. در ورودی یکی از درها روی میزی مواد ضدعفونی کننده قرار دارد تا هر فردی که به اینجا می آید ابتدا دست هایش را با این محلول ها ضدعفونی کرده و بعد وارد شود.

 

** ضبط برنامه با ۷ دوربین

وقتی پایتان را به استودیو می گذارید ممکن است قدمتان روی ریل دوربین برود. ریلی که دقیقا از جلوی ورودی در تا انتهای این سالن چیده شده است. دیدن ۷ دوربین در این استودیو جالب توجه است. تنها یکی از این دوربین ها روی ریل قرار دارد و مابقی در هر گوشه ای از این سالن روی پایه است. یک دوربین هم روی چهارپایه مخصوص نمای بالای استودیو را ضبط می کند که فیلمبردار آن هر چند دقیقه یک بار از این پله ها بالا می رود و روشن بودن دوربین خود را چک می کند. مابقی فیلمبردارها نیز مشغول جاگذاری دوربین هایشان و تنظیم تصویر داخل قاب آن هستند. طبق شنیده ها برخی روزها تعداد دوربین ها نیز بیشتر می شود و حتی از یک یا دو دوربین سقفی هم برای ضبط بهتر برنامه استفاده می شود.  

** دو دکور در دو سمت استودیو

دقیقا ریل دوربین در میانه دو دکور قرار دارد. سمت راست دکور سبز و قهوه ای که با چراغ های روشن آن می توان متوجه شد که گروه امروز در این دکور ضبط دارند و سمت چپ دکوری آبی رنگ با لوگوی «بدون توقف» که چراغ های آن خاموش است و روی هر کدام از صندلی هایش چند نفر به صورت پراکنده نشسته اند.

 

** دکور آبی جایی برای استراحت

اینطور که پیدا است دکور آبی رنگ برای مناظره های مردمی و زمان قبل از کرونا بود که مردم و تماشاچی های بسیاری در برنامه حاضر می شدند و با یکدیگر به صحبت می نشستند. اما از زمانی که این ویروس در کشور شیوع پیدا کرده است دیگر این دکور بلا استفاده مانده است و جایی شده برای استراحت همراهان مهمان ها و بچه های پشت صحنه برنامه.

 

** عواملی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

به خاطر رعایت فاصله اجتماعی و دوری از شلوغی هایی که وزارت بهداشت ممنوع کرده است، عوامل پشت صحنه این برنامه نیز چنین مقرراتی را رعایت کرده اند و شاید تعداد همه آنها به ۴۰ نفر هم نرسد. البته همین تعداد هم ماسک زده و مرتب دست های خود را ضدعفونی می کنند.

** دیوارهایی پر از وسایل تزئینی

دکوری که برای شش مهمان و یک مجری تدارک دیده شده، تلفیقی از سبز و قهوه ای است. برخی از این دیوارها سبز و برخی نیز قهوه ای طرح چوب هستند. روی هر دیواری چند شلف نصب شده و روی آنها گلدان، کتاب و وسیله های تزیینی به چشم می خورد. در اصل می توان گفت این برنامه دکور نسبتا شلوغی دارد.

** اینجا خانه است یا استودیوی برنامه؟

اینجا بیشتر شبیه به یک خانه طراحی شده است و این را از آشپزخانه ای که در گوشه دکور قرار دارد می توان متوجه شد. آشپزخانه ای قهوه ای رنگ که روی کانتر آن چای ساز و چند بطری استوانه ای حبوبات دیده می شود. کمی آنطرف تر یک کتاب خانه بزرگ دیده می شود و کنار آن نقشه جهان روی دیوارهای قهوه ای حک شده و نوری که زیر آن قرار دارد باعث بهتر دیده شدن آن می شود.

 

** مجری و مهمان ها روبروی یکدیگر

حسین اسدی مجری برنامه که از اتاق گریم می آید، روی صندلی خود می نشیند و با بغل دستی هایش که همگی مهمان های امروز برنامه هستند صحبت می کند. یک لب تاب در مقابلش روی میز قرار دارد و برخی موارد که نیاز به جست و جو دارد را در آنجا پیدا می کند. غیر از مجری 5 نفر دیگر از مهمان های پرسشگر امروز هستند که هر کدام دغدغه و سوال های مخصوص به خود را از مهمان اصلی برنامه دارند. دو میز مستطیلی درست در روبروی هم و یک میز تک نفره در میان این دو میز دیده می شود. تنها نکته ای که با فضا هماهنگ نیست رنگ آبی صندلی های این شش نفر است که به احتمال فراوان از دکور آبی رنگ قرض گرفته شده است.

** برنامه ای با دو طبقه دکور

در گوشه دیگری از این دکور پله هایی دیده می شود که به طبقه بالا می رود. فضایی حدود ۷ متر که یک دست مبلمان زرد رنگ نیز در آنجا به چشم می خورد. یکی از مسئولان تدارکات کف دکور را طی می کشد تا قبل از ضبط دکور تمیز باشد.

** «سردار نقدی» مهمان امروز برنامه

«سردار محمدرضا نقدی» مهمان امروز «بدون توقف» است و قرار است تا به شبهات و سوال های این ۵ مهمان درباره عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ دهد. او که تا الان در اتاق پشتی که مخصوص به مهمان ها است، بوده به همراه چند نفر به استودیو می آید تا برای قرار گرفتن در مقابل دوربین آماده شود.

 

** سردار وارد استودیو می شود

 او از در اصلی وارد می شود و همراهان به دلیل اینکه نمی توانند در قاب دوربین باشند، باید از در پشتی وارد استودیو شوند. سردار روی صندلی مخصوص مهمان اصلی برنامه نشسته و صدابردار مشغول تنظیم میکروفون او است و لباس هایش را مرتب می کند. حالا دیگر زمان ضبط است و این را از صحبت های کارگردان می توان متوجه شد. ۶ نفر پشت دو میز نشسته اند و برای شروع برنامه سردار باید از روی صندلی خود بلند شده و به پشت دکور رفته و دوباره از نمای پشت سر وارد شود.

** یک روز ضبط و ۱۰ قسمت پخش

ضبط این برنامه از ساعت ۵ آغاز شد و هر دو ساعت یکبار زمان استراحت است و تا نیمی از شب نیز ضبط ادامه دارد. این برنامه قرار است در ۱۰ قسمت در قالب برنامه «بدون توقف» از شبکه سه به روی آنتن رود.


** سردار نقدی: از ابتدا قرار بود سپاه؛ پاسدار انقلاب اسلامی باشد

«سردار نقدی» بعد از پرسش های چند نفر با صبوری و آرامش شروع به پاسخ دادن می کند و نزدیک به 30 دقیقه صحبت می کند که صدابردار به کارگردان اشاره می کند صدای سردار واضح نیست و مجبور می شوند دوباره این چند دقیقه را تکرار کنند. سردار با رویی خوش قبول می کند و دوباره به بیرون استودیو رفته و داخل می شود.

گویا فرکانس موبایل های روشن در سالن روی صدای مهمان ها نویز انداخته و به همین خاطر یک نفر تذکر می دهد که گوشی های خود را در حالت بی صدا قرار دهید.

 

سردار در پاسخ به یکی از این پرسش ها می گوید: دشمن انقلاب اسلامی ما همه قدرت های جهان است که می خواهند سلطه گری کنند. مردم ما می خواهند از آزادی شان دفاع کنند و مجبورند در همه ابعاد از خودشان دفاع کنند. سپاه و بسیج نهادهایی برخواسته از خود مردم هستند که آمدند و متمرکز شدند برای پاسداری از دستاوردهای خودشان.

وی ادامه می دهد: امروزه هزار بار باید به مردم ایران بگویم آفرین. حماسه ای که مردم ما در این دو سال اخیر در آرامش خود داشتند قابل تحسین است. اگر امام راحل فرمودند ملت ما در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر پیامبر بهتر بودند واقعا درست است و امروزه ما متوجه نمی شویم و درست چند سال دیگر به این نتیجه می رسیم.

 

سردار نقدی اضافه می‌کند: از ابتدا قرار بود سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی باشد. وقتی انقلاب پیروز شد کودتاها شروع شد و نیاز به نهادی داشتیم که جلوی اینها را بگیرد. بعد از آن موج گسترده ترور و انفجارها بود و بسیاری بر اثر ترور و انفجار شهید شدند و ما تشکیلاتی می خواستیم که جلوی این ترورها را بگیرد و قدرت هایی که در سپاه خلق شده در واکنش به اتفاق هایی بود که صورت پذیرفت.

 

** اصلاح رنگ و صدا در استودیو

در اتاق پشتی که رِژی نام دارد، چند نفر روبروی مونیتورهای بزرگی نشسته و کارهای مربوط به اصلاح رنگ و تصویر را انجام می دهند و اگر نکته ای باشد به تصویربردارها می گویند. در داخل استودیو نیز یک مونیتور بزرگ قرار دارد با نزدیک به ۱۰ تصویر که هر کدام نمای یکی از این دوربین ها را نشان می دهد. صدابردار پشت این میز نشسته و صدای مهمان و مجری را تنظیم می کند.

** پرانرژی باشید!/ آیا می شود درباره این موضوع صحبت کرد؟

تنها جمله ای که تهیه کننده به مهمان های برنامه می گوید این است که لطفا پر انرژی باشید. این را می گوید و راه می رود و حواسش به تمامی جزئیات موجود در استودیو است. تهیه کننده می گوید: همه می توانند در بحث ها و سوال های یکدیگر شرکت کنند و نظر دهند.

 

** پذیرایی با آب میوه

در این آشپزخانه یک پیش خدمت نشسته است و به محض شروع شدن برنامه برای هر یک از مهمان ها یک لیوان شربت پرتقال می آورد و روی میز و در جلویشان قرار می دهد. در فواصل بین برنامه که کارگردان کات می دهد، پیش خدمت متوجه می شود یکی از مهمان ها همه شربت خود را خورده و با اعلام آن همه را به خنده می اندازد و مجبور می شود به آشپزخانه رفته و دوباره یک لیوان دیگر برایش بیاورد.

به گزارش فارس برنامه «بدون توقف» به تهیه کنندگی رضا غلامحسین نژاد، کارگردانی رحیم صادقپور و سردبیری ابراهیم جلالیان کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است و به صورت روزانه روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از شبکه سه پخش می شود.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول